Betlejemskie Światełko Pokoju

Wróć do Aktualności

Betlejemskie Światełko Pokoju

Hasło Betlejemskiego Światła Pokoju 2023 – „Czyńmy pokój”
Już 33 raz przynosimy lampion, w którym płomień użycza nam światła i ciepła. Lampion chroni ten płomień przed wiatrem, który mógłby go z łatwością zgasić. I o ile w grudniu jest raczej zimno i potrzeba nam więcej ciepła niż nikły płomyk lampki może nam oferować, to nawet tak mały płomień, skutecznie potrafi ogrzać oraz rozjaśnić i oświetlić otoczenie.

Betlejemskie Światło Pokoju zorganizowano po raz pierwszy w 1986 roku w Linz, w Austrii, jako część bożonarodzeniowych działań charytatywnych. Akcja nosiła nazwę „Światło w ciemności” i była propagowana przez Austriackie Radio i Telewizję (ORF). Rok później patronat nad akcją objęli skauci austriaccy.

Każdego roku dziewczynka lub chłopiec, wybrani przez ORF odbierają Światło z Groty Narodzenia Pańskiego w Betlejem. Następnie Światło transportowane jest do Wiednia za pośrednictwem Austrian Airlines. W Wiedniu ma miejsce ekumeniczna uroczystość, podczas której Płomień jest przekazywany mieszkańcom miasta i przedstawicielom organizacji skautowych z wielu krajów europejskich.

Związek Harcerstwa Polskiego organizuje Betlejemskie Światło Pokoju od 1991 roku. Tradycją jest, iż ZHP otrzymuje Światło od słowackich skautów. Przekazanie Światła odbywa się naprzemiennie raz na Słowacji raz w Polsce. Polska jest jednym z ogniw betlejemskiej sztafety. Harcerki i harcerze przekazują Światło dalej na wschód: do Rosji, Litwy, Ukrainy i Białorusi, na zachód do Niemiec, a także na północ – do Szwecji.

źródło: https://swiatlo.zhp.pl/

 

Wróć do Aktualności
Parafia Sikórz
RODO W KANCELARII PARAFIALNEJ
  1. 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać wprowadzone przez Unię Europejską Rozporządzenie Ochrony Danych Osobowych – RODO. W myśl rozporządzenia, po metryki czy zaświadczenia winniśmy zgłaszać się wyłącznie osobiście. Należy również posiadać przy sobie dowód tożsamości.
  2. W innym przypadku kancelaria może wydać metrykę czy zaświadczenie innej osobie. Musi ona jednak przedstawić notarialnie potwierdzone pełnomocnictwo udzielone przez osobę zainteresowaną.
  3. Dla osób zamieszkałych poza Sikorzem rozwiązaniem jest zgłoszenie się do księdza proboszcza miejsca swojego zamieszkania i wystąpienie z wnioskiem o przesłanie św. chrztu bądź innego zaświadczenia. Ksiądz proboszcz miejsca zamieszkania przesyła do naszej Parafii prośbę o wydanie danego dokumentu. Nasza parafia prześle ją do parafii, z której otrzymamy taką prośbę. Po przesłaniu miejscowy ksiądz proboszcz winien sprawdzić tożsamość wnioskodawcy i wydać przesłane przez nas świadectwo.
  4. Wszystkie sprawy w kancelarii parafialnej załatwiane są wyłącznie z osobami mającymi prawo do ich załatwienia, oraz których sprawa bezpośrednio dotyczy.